Pulih Dari Keletihan adrenal - The Art of Mendengar Badan

Pulih Dari Keletihan adrenal - The Art of Mendengar Badan

Badan saya lebih bijak daripada yang lain daripada saya, sekurang-kurangnya apabila ia datang kepada penyembuhan dari keletihan adrenal. Ia memberitahu saya apabila untuk berehat dan apabila saya mempunyai banyak tenaga. Masalahnya ialah bahawa kebanyakan masa, saya cenderung untuk mengabaikan isyarat-isyarat dari badan saya kerana saya mempunyai "tarikh akhir" dan "barangan yang perlu dilakukan." Ini semua baik dan baik sehingga bateri saya kehabisan jus dan saya benar-benar crash!

The Beach dan Seni Mendengar My Body

Nasib baik, walaupun saya biasanya agak pekak permintaan badan saya untuk berehat, saya menghabiskan lima minggu setiap tahun di Cancun, Mexico (di mana saya sekarang). Sepanjang lima minggu, saya melakukan kerja-kerja yang sangat sedikit, memberi tumpuan bukan pada pengisian bateri saya, santai, dan menyegarkan.

Setelah baru-baru ini mendapati bahawa saya telah berjalan ke bawah bateri saya begitu banyak yang saya kini mempunyai keletihan adrenal, perjalanan terbaru ini turun ke Mexico telah yang paling menarik. Keletihan adrenal berlaku apabila kita menolak diri kita untuk "menjaga pergi," tidak kira bagaimana penat atau tertekan kita rasa. Badan kita mengimbangi ini dengan menghasilkan adrenalin lanjut, kortisol, dan hormon lain supaya kita boleh terus pergi. Masalah ini, selepas beberapa tahun hidup di overdrive, sistem adrenal terbakar kerana ia adalah salah satu sistem organ yang paling sensitif dalam badan. Kemudian kita mempunyai gejala seperti keletihan yang berterusan, burnout, berat badan atau kehilangan, atau kemurungan.

Yang berbunyi seperti saya untuk tee. Saya baru-baru memulakan makanan tambahan sokongan adrenal, dan keputusan yang agak menarik. Tambahan ini bukan sahaja menyokong sistem adrenal dan sistem badan yang lain supaya saya tidur lebih restfully dan menyedarkan lebih segar, tetapi ia juga seolah-olah meningkatkan permintaan badan saya untuk berehat.

Adrenal Pemulihan Keletihan di Pantai

Turun di sini saya menghabiskan hari-hari lengkap berbaring di kerusi pantai di bawah palapa, membaca buku atau hanya merenung laut. Biasanya, menjadi cowgirl zen sangat aktif, saya tidak boleh berdiri tahap ini tidak aktif, tetapi setelah dibersihkan kalendar saya dan dibawa herba sokongan adrenal saya jujur, saya mula "mendengar" yang ditunjukkan oleh tubuh saya. Dan saya boleh memberi penghormatan kepada mereka mesej dengan masalah yang sangat sedikit. Saya boleh duduk diam selama berjam-jam pada satu masa tanpa rasa keperluan untuk menjadi manusia "melakukan" dan bukannya manusia "yang."

Dengan orang lain, makanan tambahan sokongan adrenal cenderung mempunyai kesan yang sebaliknya. Orang yang sering tertekan atau rendah tenaga rasa nyaman dan bertenaga, dan lebih bersedia untuk melibatkan diri dalam aktiviti bukan menjadi aktif kerana kemurungan. Ia agak menarik bagaimana badan kita setiap berwayar berbeza, dan bagaimana adrenal sokongan mencipta kesan yang berbeza dalam setiap daripada kita.

Tiga Perkara yang Boleh Anda Lakukan untuk Mencegah Keletihan adrenal

Jadi ada anda mempunyai ia. Laporan pantai pada keletihan adrenal. Dan dalam kes anda tidak boleh mengambil lima minggu untuk meremajakan tubuh anda, jangan bimbang. Anda masih boleh mengurangkan gejala keletihan adrenal hati.

1. Menyokong sistem adrenal anda dengan herba seperti yang saya sedang mengambil.

2. Dengar badan anda.

Jika badan anda sedang menghantar mesej yang anda letih, tidak mengatasi mesej dengan perangsang tiruan seperti kafein. Sebaliknya, cuba untuk kekacauan walaupun sebagai terbaik yang boleh anda sehingga anda boleh berehat. Walaupun kuasa 10 minit tidur adalah lebih baik daripada menghempas beberapa cawan kopi.

3. Mengawal jadual anda seberapa banyak yang anda boleh.

Lebih banyak anda boleh mendapatkan tubuh anda mengikut jadual tetap, yang kurang anda perlu untuk memanggil sistem adrenal anda untuk pergi ke dalam "overdrive" untuk menampung kecemasan yang tidak diduga. Cuba untuk bangun dan pergi ke tidur pada masa yang sama setiap hari. Meninggalkan kerja pada masa yang sama setiap hari jika boleh. Satu rutin biasa menghalang kita daripada overworking sistem adrenal.

Saya harap dapat membantu. Keletihan adrenal tidak menyeronokkan, dan ia boleh mengambil masa sehingga dua tahun untuk badan anda untuk pulih jika anda mempunyai kes yang teruk. Berbaring di pantai, tegukan herba tambahan saya, dan merenung gelombang untuk beberapa minggu adalah kaedah pemulihan saya pilihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar