Gangguan Muskuloskeletal Kerja Berkaitan Atau WMSDS

Gangguan Muskuloskeletal Kerja Berkaitan Atau WMSDS

Ia adalah hak setiap pekerja mana-mana perniagaan di Amerika Syarikat untuk kekal sihat dan selamat semasa bekerja. Kecederaan kerja berkaitan yang teruk dan kadang-kadang melumpuhkan kalangan pekerja di Amerika Syarikat menjadi begitu teruk bahawa kerajaan persekutuan dicipta agensi untuk menyelia kerja keadaan tempat dan menggubal satu siri peraturan dan keperluan majikan terpaksa mematuhi. Agensi ini dipanggil Pentadbiran Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan atau OSHA. Salah satu kerja yang berkaitan kecederaan yang paling biasa yang OSHA berfungsi untuk mencegah yang kerja yang berkaitan gangguan muskuloskeletal.

WMSDs adalah sekumpulan penyakit yang memberi kesan kepada otot, tendon dan saraf. Kecacatan ini sangat menyakitkan dan biasanya disebabkan oleh tindakan berulang-ulang dilakukan di tempat kerja yang memerlukan postur janggal. Majoriti tindakan terbentuk terlebih dahulu di tempat kerja memerlukan penggunaan lengan dan tangan. Hasilnya, majoriti WMSDs memberi kesan kepada kaki, pinggul, pergelangan kaki dan kaki. Gangguan yang biasa yang jatuh di bawah payung WMSD termasuk:

o sindrom ini Terowong Karpal adalah gangguan yang pedih disebabkan oleh kekejangan salah satu saraf utama di pergelangan tangan. Ia sering menyerang pekerja yang jenis sepanjang hari atau pekerja yang bekerja dalam talian pemasangan menyusun objek dengan bahagian-bahagian kecil.

o Tendonitis ini gangguan adalah sama dengan carpal tunnel kerana ia adalah kecederaan tekanan berulang-ulang tetapi punca utama keradangan tendon daripada kekejangan saraf.

o Thoracic sindrom outlet

o sindrom leher Ketegangan

Pergerakan umum bahawa Bolehkah Membawa kepada WMSDs

Kebanyakan gerakan berulang yang boleh menyebabkan WMSDs biasanya tidak dianggap pergerakan berbahaya. Ia adalah apabila pergerakan ini dilakukan berulang-ulang selama berjam-jam banyak di hujung itu mereka boleh merosakkan. Tubuh manusia tidak bermaksud untuk kekal dalam kedudukan yang sama tanpa perubahan untuk jam dan jam.

Malah, perkara yang seolah-olah benar-benar biasa, seperti berdiri, juga boleh menjadi bahaya yang serius. Berdiri, sebagaimana yang dikehendaki dalam pekerjaan yang paling runcit, untuk tempoh yang panjang boleh meletakkan sejumlah besar tekanan pada sendi. Ia boleh menyebabkan sakit belakang yang teruk dan pelbagai gangguan kaki. Usul lain sering terbentuk terlebih dahulu oleh pekerja-pekerja yang boleh membahayakan termasuk:

o Membongkok ke hadapan

o Mencapai atas paras bahu

o Mencapai belakang badan

o berputar lengan

o Lenturan pergelangan tangan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar