Adakah Herb Ginkgo Biloba Bantuan Dengan Kebimbangan?

Adakah Herb Ginkgo Biloba Bantuan Dengan Kebimbangan?

Salah satu bahagian yang menjual ubat-ubatan herba di Eropah, ginkgo biloba adalah ekstrak herba dari pokok tertua yang diketahui manusia. Ia telah double-blind diuji banyak kali untuk keupayaan untuk meningkatkan kandungan oksigen ke otak dan tisu-tisu badan itu.

Kajian penyelidikan yang paling menekankan kesan ginkgo positif telah di ingatan dan pemikiran (ketajaman mental). Juga, kajian menunjukkan ia boleh meningkatkan prestasi kognitif sihat dewasa yang lebih tua, pada orang dengan penurunan kognitif yang berkaitan dengan usia, dan pada orang dengan penyakit Alzheimer.

Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa kenaikan ginkgo biloba aliran darah serebral ke otak, yang menjadikannya tempat yang paling popular dan berkesan untuk formula herba tambahan untuk ADD, ADHD dan banyak keadaan lain yang melibatkan fungsi otak.

Selain itu, ia meningkatkan tahap otak adenosina trifosfat dan merupakan penyapu jalan berkuasa radikal bebas. Digabungkan dengan herba yang lain seperti valerian, passionflower, hop dan ginseng, gingko juga telah terbukti berkesan untuk mengurangkan tekanan yang disebabkan kebimbangan

Ginkgo dijual sebagai satu pendirian sahaja kesihatan tambahan dalam bentuk cecair atau tablet, atau digabungkan dengan bahan-bahan lain. Dos standard 40 miligram per tablet. Terdapat beberapa cara yang berbeza untuk memproses herba hari ini, dengan yang paling popular ialah ekstrak standard, di mana sebatian aktif tertentu diekstrak dan digunakan dalam pelbagai jenis makanan tambahan. Bahan-bahan aktif dalam ginkgo termasuk glikosida flavone (termasuk ginkgolide), bioflavins, sitosterol, lactones dan antosianin.

Langkah berjaga-jaga Gingko Biloba

Kerana ia menipis darah, orang-orang yang telah pun berada di pencair darah yang lain (iaitu. Aspirin, dan lain-lain) perlu menjadi sangat berhati-hati dan berunding dengan pengamal perubatan sebelum memulakan suplemen dengan herba ini. Selain daripada ini, tiada kesan sampingan utama telah diperhatikan. Kesan sampingan kesan sampingan kecil telah dilaporkan dalam sebilangan kecil orang seperti sakit kepala ringan yang berpanjangan untuk satu atau dua hari dan sakit perut yang sederhana.

Memahami kesan negatif daripada kebimbangan dan tekanan adalah amat penting dalam melindungi diri daripada kesan hidup menghakis keadaan ini. Perubahan diet yang sihat, latihan bersantai, senaman, biofeedback dan makanan tambahan melegakan tekanan semula jadi adalah beberapa cara yang paling berkesan untuk mencari kelegaan daripada kebimbangan dan ia adalah kesan negatif.

Ginkgo biloba adalah salah satu herba yang paling popular dan dikaji digunakan hari ini. Penyelidikan dan sejarah yang panjang pengalaman dalam bidang perubatan tradisional menunjukkan bahawa ia boleh memberi sokongan untuk keadaan otak yang berkaitan dengan banyak termasuk keresahan. Digunakan secara bersendirian atau bersama dengan taktik yang telah disebutkan, ia boleh menjadi satu lagi berkesan, cara semulajadi untuk menyokong badan dan minda anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar