Bagaimana saya boleh Memerangi kronik Keletihan?

Bagaimana saya boleh Memerangi kronik Keletihan?

Soalan:

Dua belas tahun lalu, saya telah disahkan menghidap ME. Saya telah beransur-ansur menjadi lebih baik tetapi saya masih mengalami melumpuhkan keletihan saya terdedah kepada selesema dan sakit tekak dan mempunyai begitu banyak antibiotik selama ini bahawa sistem imun saya tidak berfungsi dengan baik.

Jawapan:

ME - encephalomyelitis myalgic - datang di bawah payung sindrom keletihan kronik (CFS); 20 peratus daripada pesakit CFS didiagnosis dengan ME. Ia juga dikenali sebagai sindrom pasca virus kerana keadaan ini biasanya dicetuskan oleh virus, biasanya virus Epstein-Bar. Faktor penyumbang lain ialah: masalah leher yang membawa kepada bekalan miskin darah ke tisu otak, kekurangan pemakanan yis dan penumbuhan yg terlalu cepat kulat lain (candida), juga tekanan, masalah hormon, resdung kronik, anemia, tekanan darah rendah, insomnia dan tekanan geopathic ( yang disebabkan oleh yang tinggal berhampiran berkuasa tinggi kabel elektrik).

ME pesakit sering begitu lemah bahawa mereka tidak boleh berjalan atau melakukan apa-apa yang melibatkan melakukan senaman selama lebih daripada beberapa jam, jika itu ramai yang terlantar. Badan mengalami kegagalan kuasa. Kapasiti otak adalah rendah, dengan ingatan dan penumpuan penglihatan, fungsi hormon terganggu, refleks dengan keadaan malas dan tidur sepenuhnya terganggu, seperti dalam jet lag. Gejala, mengikut kelaziman, termasuk keletihan, sakit kepala, kemurungan, gangguan tidur, sakit otot yang melampau, kehilangan ingatan jangka pendek, kelenjar sakit, kurang tumpuan, masalah penghadaman, berdebar-debar dan serangan panik.

Sesetengah doktor percaya ME adalah keadaan psikiatri dan menetapkan antidepresan atau merawat ia sebagai masalah peredaran darah. Begitu juga membantu. Saya cadangkan terapi gaya hidup yang ketat, termasuk berkhasiat, diet yang mudah diserap dengan empat hidangan kecil sehari. Makan makanan lembik seperti kentang lecek dan beras, dan juga daging cincang protein tinggi dan ayam. Tekanan darah biasanya sangat rendah, jadi makanan yang tinggi protein yang baik. Makanan perlu dimasak dengan baik, supaya ia mudah dihadam dan tidak mengalirkan badan lagi, dan nutrien dalam makanan diserap lebih baik.

Elakkan produk makanan yang mengandungi yis dan kulat produk, termasuk roti, kek dan biskut, cendawan, keju biru dan cuka, dan juga semua makanan manis, buah-buahan, kecuali epal dan pear, jus limau, susu dan keju. Yogurt susu kambing Live bermanfaat, walau bagaimanapun, kerana ia meletakkan kembali bakteria baik ke dalam sup usus ayam organik atau anak domba dengan sayur-sayuran, adalah sangat tenaga pemberian. Rebus kambing tulang sum-sum selama dua jam dengan halia, barli dan sentuhan garam, dan menggunakan saham ini untuk sup sayur-sayuran.

Menjaga otot anda dengan mengurut dengan minyak khas. Gunakan minyak organik bijan, yang kaya dengan vitamin D, Gosok seluruh badan anda, terutama bahagian leher dan tulang belakang yang sering ketat Saya juga mengesyorkan campuran nutrien, terutama vitamin C dan magnesium. Ini mesti diberi oleh doktor atau jururawat.

Yoga adalah satu sistem latihan yang sesuai untuk ME penghidap kerana ia menuntut tenaga yang sangat sedikit), dari badan belum menghasilkan lebihan.

Lebih sepuluh tahun yang lalu, saya telah mengambil ekspedisi ke Himalaya. Berjalan pada ketinggian ini memberi manfaat yang besar dan keseluruhan pengalaman membina tenaga. Apabila anda mampu untuk merasa diri anda sebagai seorang makhluk unsur dan bukannya mesin, yang mengambil sifat tekun dan pemikiran kemurungan berkaitan dengan ME. Antidepresan tidak akan mewujudkan pengalaman yang sama.

Setelah pengeluaran tenaga badan anda dipulihkan, semua fungsi anda akan kembali normal.

WALK TALL
Mengekalkan postur yang betul adalah penting dalam menjaga tulang belakang sejajar. Majoriti kelainan pada cakera dan sendi tulang belakang timbul daripada kesihatan yang tidak baik, yang menyebabkan ketegangan yang tidak normal dalam kumpulan-kumpulan tertentu otot dan akhirnya melemahkan mereka. Teknik Alexander adalah satu kaedah yang sangat baik terapi postur. Sambil duduk atau berdiri, anda perlu berasa seolah-olah kepala anda sedang diadakan tegak oleh satu kuasa regangan ke atas.

Untuk pengalaman ini, tolak bahu anda kembali ke kedudukan yang selesa (anda tidak perlu merasa apa-apa ketidakselesaan pada semua) dan meningkatkan dagu sehingga anda rasa pelepasan ketegangan pada otot leher di belakang Pada ketika ini membolehkan leher anda untuk terapung ke atas yang sedikit sehingga leher dan bahu otot adalah bebas dari sebarang tekanan atau ketegangan. Amalkan ini beberapa kali sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar