Adakah Reiki Healing Berkesan?

Adakah Reiki Healing Berkesan?

Berapa ramai daripada anda telah menghidupkan doktor kerana anda tidak senang dengan cara yang anda sedang dirawat? Atau diubah doktor kerana sesuatu yang hanya tidak merasa seperti? Dengan alasan bahawa terdapat doktor yang baik, doktor biasa-biasa, dan doktor yang tidak baik. Ia adalah betul-betul sama dengan doktor gigi. Mengapa ia perlu berbeza dengan pengamal perubatan Reiki?

Untuk benar-benar menentukan sama Reiki adalah bentuk penyembuhan yang sah, isu itu perlu dipecahkan kepada dua bahagian. Pertama, Reiki hanya boleh dinilai terhadap harapan yang realistik, yang memerlukan analisis apa Reiki boleh dan tidak boleh lakukan. Kedua, dalam parameter harapan, ia adalah perlu untuk menilai kualiti Reiki rawatan penyembuhan.

Reiki telah ditunjukkan untuk membantu dalam pelbagai situasi. Kebanyakan orang melihat ia sebagai satu bentuk perubatan pelengkap, yang tidak boleh digunakan untuk sepenuhnya menggantikan perubatan konvensional. Bagi orang yang sakit tenat, yang menerima rawatan konvensional perubatan yang sesuai, Reiki telah membuktikan dirinya untuk membantu dan berkesan.

Juga, untuk keadaan tekanan tinggi, atau hyper-ketegangan, Reiki telah terbukti mempunyai kesan positif ke atas kesihatan ramai orang-orang yang dirawat.

Adalah penting untuk ingat bahawa Reiki adalah sangat berkait rapat dengan perubatan tradisional Cina. Rawatan sangat berkait rapat dengan rawatan Reiki merupakan sebahagian penting daripada sistem penjagaan kesihatan di tempat-tempat seperti China, Taiwan dan India. Oleh itu, sambil mungkin dilihat sebagai alternatif di Barat, ia adalah sukar untuk berhujah bahawa sistem perubatan Cina tidak tradisional, kerana ia adalah lebih tua daripada kebanyakan sistem penjagaan kesihatan di dunia, dan ia sistem kesihatan yang mencapai kehidupan iri hati menjangkau untuk yang ahli.

Pada masa ini terdapat kajian dijalankan di Amerika Syarikat, termasuk satu oleh Pusat Komplementari dan Alternatif Perubatan. Ini cuba menilai secara saintifik sama ada penyembuhan Reiki adalah sah.

Ia adalah sukar untuk meramalkan apa hasil kajian ini akan. Juga, saya tidak pernah lupa bahawa ahli perubatan terkenal membuat kesimpulan dalam kajian beberapa dekad yang lalu bahawa merokok tidak memudaratkan atau ketagihan! Malangnya, kumpulan perniagaan dan lobi yang besar seolah-olah mempunyai keupayaan untuk mempengaruhi dan memberi kesan hasil kajian. Dan terdapat banyak kumpulan-kumpulan lobi bergabung dengan industri perubatan dan farmaseutikal.

Pada akhir hari, jika penyembuhan Reiki, seimbang dengan penjagaan konvensional sesuai, telah terbukti mempunyai kesan positif ke atas mereka yang kelihatan sakit teruk, yang peduli apa kajian katakan. Saya lebih suka mendengar orang-orang yang telah mendapat manfaat. Mereka tidak mempunyai agenda tersembunyi!

Bahagian kedua daripada mana-mana penilaian keberkesanan penyembuhan Reiki adalah penilaian penyembuh Reiki. Penyembuh anda pilih mestilah terlatih dan berpengalaman. Bersikap memilih kerana ada orang-orang yang baik dan yang buruk di luar sana. Pengasas Reiki percaya bahawa kita semua mempunyai kuasa penyembuhan Reiki dalam diri kita, dan lebih ramai orang menerima latihan dalam bidang ini, termasuk mereka yang telah terlibat dalam perubatan konvensional dan telah melihat sendiri manfaat yang Reiki boleh menyediakan dalam keadaan yang sesuai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar