Akar Ashwagandha organik - Definisi dan Kegunaan

Akar Ashwagandha organik - Definisi dan Kegunaan

Ashwagandha organik, yang dikenali biasa juga sebagai ashwaganda, ginseng India dan ceri musim sejuk, berasal dari Withania somnifera renek malar hijau. Berasal dari Afrika, Asia dan Eropah, ia secara meluas didapati di Bangladesh, Pakistan, Nepal, Sri Lanka dan paling banyak di India, yang berkembang maju dalam iklim panas. Organicashwagandha, ahli keluarga nightshade yang termasuk kentang dan tomato, juga mempunyai buah merah dan bunga kuning. Organicashwagandha saiz besar boleh didapati daripada rempah dan herba dalam talian kering pedagang, dan ia datang dalam pelbagai bentuk. Anda boleh mengharapkan untuk mencari OrganicAshwagandha Root dalam tepung, bentuk kapsul dipotong dan diayak dan.

Kuantiti pukal Organicashwagandha digunakan dalam perubatan tradisional Ayurveda. Ayurveda berasal dari India, dan nama itu sendiri merujuk kepada "sains kehidupan." Di negara-negara Barat, amalan ini biasanya diklasifikasikan sebagai ubat alternatif atau pelengkap. Ayurveda juga bergantung kepada Yoga dan urut untuk membantu mengekalkan kesihatan yang baik.

OrganicAshwagandha Root boleh bertindak sebagai sedatif dan dengan itu boleh membantu dengan tekanan, dan boleh membantu untuk meningkatkan aliran air kencing. Daun ashwagandha organik dan benih boleh membantu untuk membunuh kutu dan boleh membantu kerana pengurangan kesakitan. OrganicAshwagandha Root kadang-kadang digunakan di India sebagai penenang a. Herba ini boleh membantu untuk meningkatkan sistem imun, dan boleh digunakan sebagai tonik untuk secara amnya meningkatkan kesihatan. Ada yang telah menggunakan benih dan daun ashwagandha organik untuk membuat sabun. OrganicAshwagandha harus dielakkan jika anda hamil, kerana ia mungkin mempunyai kualiti yang abortifacient.

Organicashwagandha boleh memberikan kualiti anti-bakteria, dan ada yang menganggap ia afrodisiak. Daun saiz pukal ashwagandha organik telah digunakan untuk menghalau serangga. Herba ini juga boleh membantu dengan insomnia, dan boleh membantu dengan kemurungan dan isu-isu mental yang lain.

Kuantiti pukal ashwagandha organik telah mencapai pensijilan organik berasaskan negara, piawaian mesyuarat yang ditetapkan oleh Amerika Syarikat Jabatan Pertanian dan Program Organik Kebangsaan. Pengeluar produk organik mesti mengikut garis panduan yang ketat untuk mendapatkan dan kemudian mengekalkan pensijilan organik mereka. Ini termasuk tidak menggunakan racun perosak atau baja kimia atau sintetik. Tanah di mana tanaman tumbuh keperluan untuk tidak menggunakan bahan kimia ini selama tiga tahun atau lebih sebelum bermulanya pengeluaran tanaman organik. Bidang yang menanam tanaman bukan organik mesti disimpan dipisahkan daripada orang yang ditanam secara organik. Rekod perlu dikekalkan memperincikan bagaimana tanaman itu telah berkembang, dan kemudahan pengeluaran yang perlu menjalani pemeriksaan.

Ia sentiasa baik untuk berunding dengan doktor anda jika anda mempunyai atau yakin diri anda mempunyai isu perubatan, kerana Ashwagandha Organik Root belum dinilai oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah. Herba ini tidak boleh digunakan untuk mencegah, merawat, mendiagnosis atau menyembuhkan sebarang penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar